Nej, jag kan inte springa heller

Jag har varit ute och atit libanesiskt ikvall. Mycket gott. Och mycket underhallande for mitt sallskap.

For precis som en katt tveklost kommer valja ut katthataren i ett rum med 100 personer att stryka sig mot sa valde magdansorskan ut mig i en fullsatt restaurang att bjuda upp. Och precis som katthataren mjukt puffar bort katten fast den helst vill sparka tackade jag artigt nej. Och precis som katten ar medveten om att katthataren egentligen vill sparka den men inte kan -vem vill framsta som en djurplagare? - sa envisades magdansorskan tills jag fick ge mig och kliva upp innan det hela blev for pinsamt.

Och vet ni vad? Some white men can jump...precis som att some black women really can't dance. Och definitivt inte magdans, sa gott som nykter, med obehagligt uppmarksam publik. Jag har inte riktigt hamtat mig an.

(och egentligen ar jag inte sa himla svart heller men halvetiopier med skanska rotter ar en for liten folkgrupp for att ha ett eget ord.)

Kommentarer
Postat av: torgnysdotter

jag har kollat upp det här och det visade sig att just skåsketiopier är ett dokumenterat icke-dansant folkslag. Så sluta grubbla, magdansösen var uppenbart komplett obildad.

2009-01-16 @ 17:52:05
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Anonym

tänk om man kunnat fått se...måste finnas nån med en kamera mobil som sitter på ett guldkorn... :)

2009-01-16 @ 19:10:05
Postat av: mimmi

TD: 27 ars forskning har visat mig att just skansketiopier uppvaxta i norrland garna dansar, nar dom vill sjalva. Det har ar for ovrigt applicerbart pa nastan alla livets omraden.



Icke, alla eventuella mobilfilmer stannar har :D

2009-01-19 @ 00:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0