Nytt ar och allt ar, nastan, som vanligt

Vaknade till dukad frukost pa lagomt solig balkong i 30-gradig varme, halvhjartat traningspass, smasyrliga sms, fina sms, telefonsamtal som gor mig glad och fortsatte sen med att fira nyarskvallen nere pa en restaurang i Sydney Harbour, lojliga mangder mat, bubbel och honungsvodka-ingefara-citron-martinis gjorde 5 miljoner dollars-fyrverkeriet fran Harbour Bridge och operahuset smatt psykedelisk. Superkul fest men anda, jag saknar nagra nu och det blev sa tydligt dar under en sprakande himmel, och precis som vanligt sa avslutades nyarsnatten med dramatik, i ar lite mer dramatik an vad som ar bekvamt men i slutandan sa ar nog ingen skada skedd, anda.

Sa alltsa, halvhjartad traning, for mycket mat, for mycket dricka, kul sallskap men saknad over dom som inte var dar, en smula dramatik, ett par smasyrliga sms, nagra fina sms, teleonsamtal som gor mig glad och traditionsenlig huvudvark dagen efter. Om det skulle vara sa som hon skriver, Torgnysdottern, att arets sista dag ar avgorande for hur det nya aret ska utveckla sig sa torde det hela bli ungefar som vanligt, uppochneroch upp igen och fyllt av kanslomassig dramatik av alla sorter. Fast samre vader, jag raknar inte med att kunna spendera nasta vinter ocksa pa ratt sida ekvatorn.

Kommentarer
Postat av: torgnysdotter

du får se det symboliskt min käre watson, det kanske betyder att du inte kommer att frysa speciellt mycket under 2009. Kanske har växthuseffekten slagit till med kraft i sundsvallstrakten, kanske har du fått ämnesomsättning som en humla eller möjligen blir det inne fleece från topp till tå. Vi summerar i början av 2010. Gott Nytt År!

2009-01-02 @ 18:41:39
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Tågmamman

Nä, kom hem nu och frys lockarna och arslet av dig. Se även till att solbränna och fräschör har omvandlas till grådass och svarta ringar under ögonen - då älskar jag dig som förr!

2009-01-03 @ 16:03:20
Postat av: Mimmi

Torgnysdotter; Understall ar underskattade, ska nog overleva 09 ocksa! Tack och detsamma!



Tagmamma; Om inte annat sa ska nog 30-timmars flygresan hem effektivt radera alla eventuella spar av fraschor!

2009-01-06 @ 05:48:11
Postat av: B.

När jag stod vid operahuset och hade någon vid min sida, trolldryck till bristningsgränsen i blodet och en lyrisk JJ i närheten. Då, just då. Var jag så lycklig att det nästan gjorde ont. Jag kan dessutom försäkra, jag saknade inget.... och definitivt ingen. Detta gör att ditt 2009 blir bättre än vad mitt 2007 blev. Du har nämligen något att komma hem till, som du saknar.

2009-01-06 @ 18:19:12
URL: http://svartblogg.blogg.se/
Postat av: Mims

Benny: Ta mig pa orden att 2007 var ett riktigt javla skit-ar for mig med, det kanske var nagot kosmiskt? Vi satsar pa -09..

2009-01-07 @ 00:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0