Att vara lättdistraherad

Livet är lite enklare och lite roligare om man kan ta sig vart man vill, när man vill utan att behöva snylta på andras bilar så då och då tittar jag in på blocket. Vem vet, en vacker dag så finns den där, den fina, trafiksäkra, bensinsnåla bilen som med fördel skänkes bort till behövande flicka. Istället finner jag detta och upplever ett märkligt ha-begär.

Jag tror att vi lämnar detta utan vidare analys. Men ändå, tänk att ha en egen Rasmus-den snälla och tama herefordtjuren?

Egentligen är jag smått rädd för kor och ganska skeptisk inför allt med horn, knorr eller fjädrar. Min syster har lekt bondgård i en massa år och det hela har skapat en hel del traumatiska minnen av kalkoner på rymmen på riksväg 86, hungriga 300-kilos galtar med betar och att hämta min ponny i en hage full med buffliga kossor.

Kommentarer
Postat av: Beatrix Vnunk

Inte ett ord på flera veckor och sen dyker du upp med ko-längtan!?

orolig

2009-07-08 @ 10:15:42
URL: http://retronyttgods.blogspot.com
Postat av: Mims

Tjur...men jo, förmodligen oroväckande. Fast jag vet inte om längtan efter bil i just mitt fall skulle vara mindre oroande.

2009-07-08 @ 13:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0