Maniska perioder

Jag är inte riktigt van vid att ha såna relativa mängder av fritid som jag har haft sen jag kom hem från Australien. Jag är van vid att ha häst. Att jobba heltid och ha häst, åtminstone om man inte har dom där man bor, äter upp den mesta av vad som annars är att betrakta som fritid. Bland annat. Dom äter upp betydligt mer än så men det är en helt annan, och egentligen lycklig, historia. Non, je ne regrette rein.

Hur som helst, tid finns plötsligt, vad som däremot saknas är motion, även där fyller ett hästliv sin funktion. Höpåsar och spånbalar är tunga grejer. Vad som även saknas är disciplin och sinne för proportioner, i någon slags bråkig vals där ingen kan komma överens om vem som egentligen för. Och gud vad jag babblar när det enda jag ville få fram var att jag har köpt ett gymkort och sen utnyttjat det varenda tillgänglig dag sen dess. Därav bloggbristen. Jag var till och med på ett lunch-pass poweryoga i måndags, vilket är så totalt okaraktäristiskt att det nästan slår det humoristiska i hur ovig jag är. Men det är en del av en plan, "prova på varenda pass som finns för att dra ut på tiden det kommer ta innan du ledsnar och tar en årslång paus. Igen."-planen.

Jag har även lyckats få till en vadslagning med en lika osannolik gymbesökare som mig som kanske, kanske kan få mig iväg till gymmet även efter att den maniska perioden har slagit över i den oundvikliga utråkade fasen. Tyvärr satte vi nog straffet lite för billigt. En flaska dyrt vin kan har inte stoppat mig från något tidigare.

Jaja, tiden får utvisa, själv tänker jag släpa ner min morgonpömsiga kropp på ett lunchpass pump.
Hepp.

(lunch-pass är dom enda pass mitt kvällsjobb tillåter. Dom är även kvart kortare än alla andra pass. Föredömligt, på min ära)

Kommentarer
Postat av: B.

Kan väl inte vara Gustav du slagit vad med. I så fall bör du veta att en flaska vin aldrig stoppar honom från att begå synd. Han är nämligen tidigare köpt sig fri från en nykterhetslöfte för ett par tusen.



Tror för övrigt att träning är ett het ämne just nu. Var själv och körde pass nr 2 igår. Även andra inom kompisskaran (då menar jag inte Gustav som föredrar att inte göra nåt) har skrikit BÄNKPRESS högt den senaste tiden.



Vi kanske ska styra ihop en kollektiv gympalektion i tomtekläder runt jul. De som passerar vår vy för gärna lägga en peng i vår keps. Hela skattkistan skänkes sedan till rädda barnen.



Om man mår bra av att träna mår man förmodligen himmelskt efter en sådan transaktion!

2009-11-11 @ 11:37:36
URL: http://svartblogg.blogg.se/
Postat av: Mims

Verkar ju faktiskt så...vinflaskevadet är taget med mr Buttman. Han kan även han ha siktats med en pava vin nån gång ibland..



Eller så styr vi ihop ett kollektivt vad med Gurra, ut med fingret ur ar**et. annars får DU dra ett pass på torget den 23:e, vi andra samlar vinsten och skänker till rädda barnen? Fast han mumlade ju om en morgonpromenad så han kanske redan ligger före oss alla?

2009-11-11 @ 15:52:29
URL: http://trilska.blogg.se/
Postat av: Gurk

Äter inte hästar även upp annat än fritid? Pengar that is. Det finns en pokerspelare som en gång sagt att "man inte ska skaffa en hobby som äter".

2009-11-12 @ 04:52:41
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: Mims

Pengar, blod, svett och ibland, en hel del tårar.



Men som sagt, dom är värda det. Vilket kanske tyder på att dom även kan äta upp lite förstånd ;)

2009-11-12 @ 12:39:16
URL: http://trilska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0