Och på den femte dagen, regn

Eländesmåndag. Halva dagen har jag ägnat åt att intala mig själv om att jag aldrig mer ska dricka sprit. Nånsin. Halvvägs in i en redig portion thaimat har den tanken ersatts med att jag aldrig mer ska äta. Nånsin. Sen åt jag upp resten, matkoman är ett faktum och efterssom teven vägrar funka och jag har tittat upp mina gratisminuter Grey´s anatomy på internet och är tvingad till en timmeslång paus kan jag väl lika gärna ägna lite tid åt den här stackars eftersatta bloggen.

Om jag hade haft någonting att säga det vill säga. Dagarna försvinner in i ett novembermörkt regnsudd just nu. Segar sig fram och svischar förbi med blöta strumpor och träningsvärk som enda bevis på att dom någonsin har inträffat. Fast jag är ganska nöjd med det, just nu. Nöjd med mig själv för att jag tycks ha tagit mig igenom dom första veckornas smekmånad på gym utan att känna att jag aldrig mer tänker sätta min fot där. Nöjd för att regnet legitimerar min lust att mest hänga i soffan med täcke, kudde och Grey´s. Nöjd för att jag vet att jag snart kommer få somna med näsan tryckt mot en hals som luktar bäst av allt och där jag sover bättre än någon annanstans.

November kommer aldrig bli en favorit men i år kanske jag kan uthärda den utan bestående mentala skador eller landsflykt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0