I brist på..

större inspiration fyller vi en sån här från Beatrix sida.

Du heter: Mimmi

Smeknamn: Mitt namn har alltid varit mitt smeknamn. Mina ärade föräldrar valde att döpa mig till en sak och kalla mig för något helt annat, till slut ledsnade jag på namnförvirringen som lätt uppstod och la till det som förnamn.

Låt som när du är ledsen sörjer till: Dom få gånger jag verkligen har sörjt har musik inte varit prio ett, inte i den akuta fasen i alla fall. Men när det handlar om fan-vad-det-är-synd-om-mig-nu-sorg så kan det bli lite vad som helst..ofta någon Kent-ångest-låt.

Vad tror folk om dig? Ingen aning. Ska man veta sånt? Men så där i efterhand har jag fått höra att folk har fått en första intryck av att jag är betydligt tuffare och mer bestämd än vad jag egentligen är.

Stämmer det? Som sagt...vet inte. 

Vad får du oftast komplimanger för? Mitt hår.

Vad säger du för att imponera på någon? eh..har nog inga såna fraser..

Hur imponerar man på dig? Mod imponerar på mig. Känslomässigt mod. Mod att göra det man inte vågar. Folk som bryter upp trygga liv och åker för att vaccinera barn i Darfur. Såna saker. Människor som har tydliga mål och ambitioner och som kämpar för det lilla.

Brukar du skratta för dig själv? Ja, ganska ofta faktiskt. Väckte faktiskt min kille genom att skratta i sömnen för någon vecka sedan.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS? Hej! Nu är vi framme..det gick bra att köra :-) hoppas du sovit gott..du såg ut att göra d iaf då jag gick..sötis..;-) pusspuss!

Var bor du? Sundsvall.

Trivs du där? Ja. Och nej. Men mest ja.

Äger du några Converse? Flera, i olika stadier av förfall.

Brukar du bli för full? Nä, inte så ofta. Inte nu för tiden i alla fall.

Är du allergisk mot något? Tydligen. Upptäckte vid 27 års ålder att jag tex var allergisk mot katt och häst. Efter att ha levt alla dessa hår med domsamma. Gör fortfarande, c the fatcat är mig kärare än att han får flytta för några nysattacker och täppt näsa. Pollen.

Har du haft sex idag? Nix.

Nästa mål i ditt liv: Det var ju just det ja..småskaligt är det väl att få arslet ur vagnen och komma igång med någon slags träning..igen..

Hur svarar du i mobilen? Beror på vem som ringer.

Vem ringde du senast? Jossan.

Vad sa den du senast pratade med i telefonen? Oj, massa saker. Bra saker.

Antal timmar sömn inatt: 8..typ.

Sov du ensam? Nej.

Brukar du komma i tid? Ja. 

När mår du bra? För det mesta är jag väl precis så nöjd som jag gör mig.

När blev du fotad senast? På jobbet. En tjej behövde bilder till ett tidningsreportage

Hur känner du dig nu?. Nyvaken fast jag varit uppe ganska länge, nöjd med dator, tystnad och kaffekopp.

Vanligaste färg på dina kläder: Svart, vitt och jeans.

Vad tycker du om fötter? Väldigt lite, i bemärkelsen att jag sällan lägger märke till folks fötter. Har på senare tid dock fått ett problematiskt förhållande till strumpor. (Läs: Strumpfacistisk sambo)

Vad saknar du? Just nu? Jag saknar min mamma och småsyskon för att det var länge sen jag träffade dom. En bil. Frukost.

Hade du en bra kväll igår? Mjo, jag jobbade.

Favoritdryck på morgonen: Kaffe med mjölk eller te med mjölk och honung beroende på dagsform.

Rakar du benen? Ibland.

När brukar du oftast gå och lägga dig? 1-2...eller runt 5 beroende på hur jag jobbar.

Är du blyg? Ja, ibland i alla fall även om det nog sällan märks.

Sysslar du med någon idrott? Nej. Tyvärr.

Vill du hellre ha mail än brev? Beror väl helt på men jo, mail är ju ganska praktiskt.

Tror du på kärläek vid första ögonkastet? Jag tror på attraktion vid första ögonkastet.  

Har du spytt offentligt? Minns inte men det har jag säkert gjort någon gång. 

Är du nöjd med ditt liv? Ja, jo..men "nöjd" tycker jag på det stora hela är ett märkligt tillstånd som är svårt att hålla mer än korta stunder i taget. Mycket vill ha mer. Men på det stora hela har jag allt jag vill ha, just nu.

Är du bortskämd? Defintionsfråga. Men det är jag nog på en del punkter. Och väldigt obortskämd på andra. Definitionsfråga som sagt.

Vad gör du i morgon? Är ledig. Saknar en ledig kväll hemma så jag kanske lagar middag åt min kille och utmanar honom, mig själv och vårt förhållande på ett par omgångar alfapet.

Vad är det värsta du vet? Oj. Beroende på när jag får frågan kommer det nog helt olika svar. Just nu : försäkringsbolag i allmänhet och Moderna i synnerhet.

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Återigen en definitionsfråga. JAG tycker sällan att det handlar om slöseri.

Vilken kändis tycker du är en bra förebild?

Vad längtar du till? Konstaterade senast igår att inget speciellt är bokat i den närmsta framtiden, inga resor, konserter eller dylikt. Men jag hoppas att jag längtar efter en resa senare i vinter.

Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja.

Vad använder du för shampoo? Vad som helst, det är balsamet som är det kluriga.

Vad är det finaste du fått? Oj. Jag fick en ponny av min pappa vilket var värt mycket ur alla synsätt men lätt det dyraste jag fått.. I övrigt så har jag fått mycket, stort som smått, materiellt som inte, som är värt massor.

Hur gammal är du: 28

Du samlar på: Ingenting.

Gröna eller röda äppeln: Jag är kinkig på äpplen, gillar bara dom som inte är sura eller mjöliga. Röd-gul-gröna brukar dom väl vara.

Vem ringer du när du är arg/ledsen? Jossan, mamma, Mia, Anette eller Magnus, beroende på tillfälle och orsak.

Gillar du golf? Nej.

Vilken tid gick du upp idag? 10.

Har du sovit i din egna säng inatt? Ja.

Har du strumpor på dig nu? Ja, tjocksockar.

Är det okej att gråta? Ja, självklart.

När grät du senast? Förra veckan var det nog.

Vad skulle du göra om du vann en miljon? Ingen aning. Skulle nog börja med att köpa mig en bil. 

Bär du glasögon eller linser? Linser och enbart linser sen mitt senaste par glasögon blev söndersuttna i en soffa för fem år sen. Nya glasögon har stått på "to-do"-listan sen dess.

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? Nej. Handlar gärna kläder men inte utifrån märken.

När går du upp ur sängen en helgmorgon? Runt 12.

Vill du gifta dig? Nja, inget jag ser som livsviktigt.

Vill du ha barn? Jag vet ärligt inte. Hade någon frågat för några år sen hade jag svarat ja, senare men ju närmare ett diffust senare kommer bli jag mer och mer osäker och hör väldigt lite tickande klockor. Är mest rädd för att vakna barnlös vid 50 och känna att jag ångar det.

Solar du ofta? Solarium? Nej. Däremot är jag en stor soldyrkare av riktig sol.

Är du bra på att laga mat? Ja, det får man nog säga.

Är du flygrädd? Börjar bli. Mest på dom yttepyttesmå direktflygen till Landvetter från Sundsvall.

Hur vig är du? Hahaha.

Är du musikalisk? Inte ett skit, tyvärr, hade gärna varit det.

Vad dricker du helst när du är törstig? Vatten.

Tror du på ett liv efter döden? Nja. Jag VILL gärna göra det men det vetefan.

Tycker du om sushi? Ja, ingen stor favorit men helt ok.

Vad äter du helst när du ser på film? Beror väl på..mat, chips, godis..morötter framför tv:n igår. 

Bor dina föräldrar tillsammans? Haha, nej. Inte vi 6 halvsyskon heller.

Har du tandläkarskräck?Skräck är väl att ta i, starkt obehag? Ja.

Har du någon gång gråtit dej till sömns? Ja.

Biter du på naglarna? Bara när dom går sönder.

Senaste låt du hörde: Nåt radioskval, senaste låten jag frivilligt lyssnade på var Håkan Hellströms "För en lång lång tid".

Kommentarer
Postat av: Beatrix Vnunk

Tackar. Min söliga hjärna gillar sånt här just nu!

2009-10-28 @ 18:48:13
URL: http://retronyttgods.blogspot.com
Postat av: Mims

Vasseligo!

2009-10-30 @ 11:42:30
URL: http://trilska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0