Parental Advisory

För ovanlighetens skull har jag sett ganska många filmer i år. I ärlighetens namn har jag även somnat ifrån en hel del filmer men om man tvingar mig att titta sittandes upprätt så brukar jag kunna se klart. Oftast. I alla fall så börjar jag så smått komma till insikt om att "komedi" och allra helst "romantisk komedi" är ett uttryck att passa sig för. Dom luras. Rent bedrägeri. I bästa fall är "komedin" bara trist. Andra gånger är det rena skräcken.

Vi såg Marley och jag för ett tag sen. Först var den medioker. Någon enstaka fniss men annars det vanliga lull-lullet. Men sen. Rena terrorn. He-re-guud vad vi grinade. Alla som någon gång blivit tvungen att säga ett permanent farväl till ett älskat husdjur förstår nog vad jag menar. Inte ett jävla dugg roligt. Det tyckte inte C heller när jag använde hans mjuka päls till att torka tårar och snor i en omfamning som varade betydligt mycket längre än vad han ansåg bekvämt. Släpp mig och sluta gråta kvinna så jag får gå och städa pälsen liksom.

Igår blev det Dumpa honom. Och ja-jag borde veta bättre men nyhetshyllan på videoteket gapade tom och sedd och det ÄR ju faktiskt en himla massa bra skådisar med. Hur illa kan det vara liksom?

Illa. I tell you. Förjävla illa.

Skämsfest, ångeståttacker och mer "gömma sig bakom kudden"-scener än som borde vara mänskligt möjligt att peta in i en och samma film. Fy fan. Dom borde varna för sånt här.

Kommentarer
Postat av: Beatrix Vnunk

Romantiska komedier är oftast fördjävla obehagliga. Jag har det svårt i mitt hormonella tillstånd. Jag klarar nästan ingen genre längre. Det får inte vara gripande och bra - då bölar jag. Det får inte vara ytligt och kul - då somnar jag. Det får inte vara lättsamt våld - då blir jag illa till mods. För mycket action och biljakter tappar jag tråden och så vidare. Så nu tittar jag egentligen bara på skräckfilm.

Vilket troligtvis får mig att framstå som en djup störd flodhäst.

2009-10-11 @ 10:32:00
URL: http://retronyttgods.blogspot.com
Postat av: Mims

Hahaha, jag förstår faktiskt vad du menar och då är jag inte ens lite gravid. Och gud vad roligt om din son i slutändan kommer tycka skräckfilm är det bästa sömnmedel som finns!

2009-10-13 @ 12:02:05
URL: http://trilska.blogg.se/
Postat av: ugg boots

Hahaha, jag förstår faktiskt vad du menar och då är jag inte ens lite gravid. Och gud vad roligt om din son i slutändan kommer tycka skräckfilm är det bästa sömnmedel som finns!

2010-09-02 @ 03:52:05
URL: http://www.uggsbootshotsale.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0