Snoris

Min femton-snart sexton-åriga lillasyster addar mig på facebook där hon på ett gäng bilder glatt poserar med en folköl och en och annan cider i handen.

Jag kan inte räkna ut om barnet är ovanligt obegåvat eller bara pekar finger åt mig?

Och sen tänker jag på vad jag själv, och dom flesta andra, hade för mig som femtonåring och kopplar bort det. Sen ser min inre syn ungen klapp kanon påkörd av en buss eller i våldtäktsorgier och jag som inte sa något till mamma. Jävla unge. Hade inte jag kunnat få sväva i lycklig ovisshet om hennes förmodligen fullt normala tonårsliv?

Kommentarer
Postat av: Beatrix Vnunk

Exakt! Ibland tänker jag på att jag är en ond typ som skaffar barn sent och att ungen kommer att ha en dino som morsa. Men! Så kommer jag på att jag kommer vara så jävla gammal att jag troligtvis inte kommer att uppfatta alla tonårsprocesser. Han kommer att kunna luras hur mycket som helst. Det känns skönt. Varken mer eller mindre. Man måste inte veta allt.

2009-10-03 @ 10:29:12
URL: http://retronyttgods.blogspot.com
Postat av: Benny Bling Bling

Flest Commerce utan filter på en kväll var bara en av många intressanta tävlingar som gick avgjordes I Bergeforsen.

2009-10-04 @ 19:00:15
URL: http://svartblogg.blogg.se/
Postat av: Mims

Bea: Undrar jag i och för sig om nollkoll egentligen är speciellt åldersfixerat. Men veta allt vill man nog definitivt inte.



Benny: Hade det på känn, i mina barndomskvarter var vi mer inne på filtercig och Hooch alkoläsk. Men vi lever ju. Dom flesta i alla fall.

2009-10-05 @ 11:48:38
URL: http://trilska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0