Full moon mist?

Man ska inte bita den hand som föder en så för mig att gnälla, moralisera eller raljera över vad folk tar sig till när dom dricker alkohol vore ju kanske att hoppa i galen tunna. För att inte tala om att kasta sten i glashus. Eller spjut i spritförrådet. Men vissa, ganska sällsynta, kvällar ligger det som en dimma i luften.

Galenpannadimma.
Jesus.

Nog om det.

Förutom att man kan ha vilken åsikt om yrkeskategorin dörrvakter man vill, ibland förtjänar dom bragdguld i tålamod. Jag hade suttit häktad för dråp inom kort om en del av min arbetsbeskrivning gick ut på att bli skälld på, slagen på, spottad på och slutligen bli ofrivilligt upphånglad av en och samma människa som jag försökte hjälpa för att personen ifråga var fullständigt oförmögen att ta hand om sig själv.

Kanske måste man faktiskt vara väldigt snäll om man är väldigt stor?
Vilken tur att jag är så himla liten.
Och för det mesta nykter när alla andra dricker.

Kommentarer
Postat av: Petri

Jag kommer aldrig att jobba i krog branchen. Ni gör det bra. Tänk om man kunde köpa tålamod eller kondis, skulle stå längst fram i kön.

2009-09-29 @ 11:12:37
Postat av: Mims

Fast för det mesta jobbar vi ju i en miljö dit folk går på gott humör för att ha roligt. Det är inte många jobb som har den fördelen heller.

2009-09-30 @ 14:40:26
URL: http://trilska.blogg.se/
Postat av: Mims

Fast för det mesta jobbar vi ju i en miljö dit folk går på gott humör för att ha roligt. Det är inte många jobb som har den fördelen heller.

2009-09-30 @ 14:40:27
URL: http://trilska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0