Revansch?

För övrigt så fick jag nog av att bli lurad av svampjävlarna i skogen och efter en mindre tjat-kampanj fick jag M att ringa sina föräldrar som snällt tog med oss ut i den riktiga skogen. Den som inte ligger några hundra meter från hemmet och som inte är inringad av kraftledningar, elljusspår och skjutbanor. Den som man kan gå vilse i.

Där fanns dom ju. I mängder. Och jag kunde ju inte gärna visa att det hela inte handlade så mycket om att fylla frysen med kantareller som att bara hitta dom små jävlarna så jag plockade och plockade och rensade och rensade och fyllde frysen och nu kan jag äntligen sova gott om nätterna. Med eller utan Wallander.
M påstår att jag får skygglappar och tunnelseende och fixa ideér. Jag försöker upprätthålla bilden av att en frys fylld med kantareller är bra att ha fast både jag, han och gud vet att det är ljug och att dom finns på ICA om man behöver dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0