Cirkus Vatikan

Radion står som mest på i bakgrunden här hemma. Jag lyssnar oengagerat och med ett halvt öra, det mesta når inte riktigt in men ibland fnissar jag till.

Sen liksom slog det mig att det var nyheterna jag lyssnade på och inget humorprogram. Katolska kyrkan har alltså på riktigt i sin lilla värld lyckats koppla ihop homosexualitet med pedofili. Vilket i och för sig är lite lustigt på ett ironiskt-läskigt sätt. Skönt att utan vidare kunna fördöma det ena och totalignorera det andra inom sina egna väggar.

(det här var nog nån vecka sen vid lite eftertanke, det går som sagt lite trögt det där bloggandet)

Kommentarer
Postat av: Dåren på gatan

Jag håller med dig eftersom jag är en vampyrjägare och jag vill ha kontakt med alla som känner, eller som känner någon som känner en vampyr. Kontakta mig!

2010-04-26 @ 23:11:09
URL: http://darenpagatan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0