Terapi

För dom där dagarna när man känner att man är sämst, på allt, att allt man rör vid blir skit, man ställer till det, kanske på jobbet, kanske man har blivit ovän med någon eller har klantat till sitt förhållande. Man kanske har shoppat bort semesterkassan eller krockat bilen. Ni vet dom dagarna.

För dom dagarna rekommenderar jag minst 4 avsnitt Californication innan sänggående. Sen kan man sova sött i trygg förvissning om att man i alla fall inte har snortat kokain från någons rumpa för att sedan upptäcka att någon var prostituerad. Att man inte har legat med sitt ex nya mans dotter helt ovetandes om att hon var sexton. Och psykopat. Att man inte i ren desperation har investerat sina sista pengar i en porrfilm, att man inte fick agera "stand in cock" för att stjärnan har tagit för mycket kokain -med din fru- för att få upp den.

Sånt där´nt.

Att jag sen har skaffat mig en miniförälskelse i Hank Moody är ju i och för sig oroväckande. Men hur kan man inte tycka om någon som utan att tveka ger bort en ovärdelig gitarr till dotterns pojkvän för att han ska sluta sura över att man låg med deras mamma? Som råkar vara dotterns lärare? Dessutom lyckas han med konststycket att fortsätta gå omkring som ett barn i en godisfabrik, oskyldig och lika glad över varje ny smak han trillar på. Fantastiskt charmigt.


 

 


Det här är precis samma anledning till att jag älskar nip/tuck. Dom är helt enkelt inte kloka. Perfekt. Även om man onekligen riskerar att känna sig både pryd, tråkig och torr så är deras misstag min terapi. Dessutom kan man gömma sig under kudden när man ser katastrofen närma sig, funkar sällan i verkliga livet.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0