Tredje gången gillt

Jag sitter på tåget och är på väg till Sthlm för bilinköp.
Vissa lär sig aldrig.

Fast man vet inte, bara för att jag slutligen hittade en grammatiskt godkänd Blocket-annons och för att personen på andra sidan telefonen verkade både vettig, vältalig och så ärlig som man kan begära så betyder det inte att jag kommer komma hem i bilen och inte med vändande tåg. Jag har lovat mig själv att bara handla om det känns riktigt bra, reafynda kan jag göra på HM.

Jag är i alla fall jätteglad om det här visar sig vara ok men efter läsning av tidningen med tårarna i ögonen lämnar det ändå en besk eftersmak och en vag känsla av hur lyckliga vi alla ska vara över att vi lever i en del av världen där marken för det mesta inte rör sig och havet håller sig någorlunda där det är tänkt att vara och att jag är så jävla bortskämd och borde skämmas ihjäl när jag gnäller över att jag är trött eller hungrig eller inte är miljonär eller vilket skit jag nu råkar ömka mig över för dagen. Jag borde veta hut. Självklart tänker jag på Haiti men har svårt att sätta ord. Det finns inga och inga 50-kronors gåvor i världen kan lätta känslan jag har av att det inte duger, inte är bra nog. Självklart skickar jag dom där sms:en men det känns så fattigt. All respekt till dom som är på plats och gör något och jag hoppas att alla gåvor från oss som inte handgripligen kan hjälpa till hamnar där dom ska.

Kommentarer
Postat av: B.

Slog upp aftonbladet på flyget hem från fjällvärlden i söndags. Hade varit utanför civilisationen ett par dagar. Visste givetvis om att jordbävningen ägt rum. Men inte så mycket mer.



Fanns en bild på två sidor som fick mig att vakna till liv och förstå vad som hänt. Liken låg huller om buller. Kändes som ett foto från förintelsen.

2010-01-21 @ 14:21:12
URL: http://svartblogg.blogg.se/
Postat av: Mims

Mm, vad ska man säga? Jag har fortfarande inte kunnat läsa en tidning utan snyft och en känsla av hjälplöshet..

2010-01-23 @ 12:08:09
URL: http://trilska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0